בס"ד
מקור:
https://youtu.be/KcGvgP8Z0S8
כוח התשובה והאמון שהקב"ה מקבל כל יהודי גם אחרי נפילה.
הרב מסביר את חטא מי מריבה לא רק כבעיה של הכאת הסלע במקום דיבור, אלא כנקודה עמוקה יותר: משה רבנו נפל בכעס כשאמר "שמעו נא המורים", ומכיוון שכעס גורם לסילוק הנבואה, הוא חשב שכבר אין לו את כוח הדיבור הנבואי ולכן הכה את הסלע. אבל השורש העמוק היה שהוא לא האמין מספיק בכוח התשובה שלו עצמו - לא במובן של חוסר אמונה בקב"ה חלילה, אלא מתוך ענווה עצומה הוא חשש שהתשובה שלו לא שלמה מספיק.
ומכאן המסר הגדול: הקב"ה רצה שעם ישראל יראה שמשה נפל, עשה תשובה, ואז דיבר אל הסלע והמים יצאו. זה היה מלמד לדורות שגם אחרי נפילה אפשר לחזור מיד, והתשובה מתקבלת. בגלל שהמסר הזה לא התגלה לעיני העם, נאמר "לא האמנתם בי להקדישני", ולכן משה לא נכנס לארץ.
החיבור לארץ ישראל הוא שבארץ ישראל יש קדושה גדולה יותר, ולכן גם ניסיונות ונפילות גדולים יותר. כדי לחיות בארץ ישראל צריך כוח חזק של תשובה, סליחה, קימה מנפילות ואמון מחודש.
המסר המעשי של השיחה:
לא מספיק לחנך ילדים, בני זוג או תלמידים להיות "צדיקים וטהורים". צריך ללמד אותם שגם אם נפלו, הם יכולים לקום, לשוב, להיטהר ולהתחיל מחדש. מי שמאמין שהקב"ה סולח לו, צריך ללמוד גם לסלוח לאחרים - לילדים, לבן או בת הזוג, ולתת אמון במקום לחשוד ולשבור.
העבודה האמיתית היא לא להוכיח שאף פעם לא נופלים, אלא להאמין בכוח התשובה, לקום מהנפילה, ולתת גם לאחרים את האמון שהם יכולים להתחיל מחדש.
(או לחצו על הקישור - https://bit.ly/3myf7EN)
נשמח לקבל הארות או הערות
שלחו הודעת ווטסאפ 050-8090793
(או לחצו על הקישור -
https://did.li/JAHZH)
*להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלנו:
https://did.li/U3k6q
*הדף שלנו ב - Facebook:
https://did.li/DRSrl
*החשבון שלנו ב - Instagram:
https://bit.ly/3A786hP
*קישור להיות שותף שלנו:
https://nedar.im/DDeX
או לחצו על הקישור ווטסאפ -
https://did.li/6uYaa