בס"ד
מקור:
https://youtu.be/3SmLm0fAA88
היסוד של הבית היהודי, שלום הבית וחינוך הילדים מתחיל בשמירה על האישה - לתת לה מקום של רוגע, כבוד, חיזוק, עין טובה ואמירה רכה. הרב מסביר שכשאישה נמצאת בלחץ תמידי, בביקורת, בעומס ובתפקידים ששוחקים אותה, כל הבית מאבד את האור שלו: הבעל נחלש, הילדים סופגים מתח, והחינוך נפגע.
מתוך פרשת בלק, הרב מדגיש שבלק פחד לא רק מהכוח החיצוני של עם ישראל, אלא מהסוד הפנימי שלהם: בית שבו האישה מקבלת אמירה רכה, חיזוק וכבוד - מוליד עם חזק, ילדים בריאים ושלום בית יציב.
במשפט אחד:
כשהאישה בבית מוארת, רגועה ומכובדת - כל הבית מואר; וכשהיא נשחקת ונכבית, כל הבית נחלש.
מה הייתה החכמה של פרעה
"הָבָה נִּתְחַכְּמָה לוֹ פֶּן־יִרְבֶּה וְהָיָה כִּי־תִקְרֶאנָה מִלְחָמָה וְנוֹסַף גַּם־הוּא עַל־שֹׂנְאֵינוּ וְנִלְחַם־בָּנוּ וְעָלָה מִן־הָאָרֶץ." (שמות א, י)
מה הייתה נקודת ההתחכמות של פרעה נגד עם ישראל?
מהי עבודת פרך שפוגעת בסדר הבית
"וַיַּעֲבִדוּ מִצְרַיִם אֶת־בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּפָרֶךְ." (שמות א, יג)
כיצד עבודת הפרך מסמלת שינוי תפקידים שמערער את הבית היהודי?
מה קורה כשמחליפים בין תפקיד האיש לתפקיד האישה
"שֶׁהָיוּ מַחֲלִיפִין מְלֶאכֶת אֲנָשִׁים לְנָשִׁים וּמְלֶאכֶת נָשִׁים לַאֲנָשִׁים." (סוטה יא, ב)
מה קורה לבית כאשר האישה נדחקת לתפקידים ששוברים את טבעה ואת מקומה?
מהו הסוד של אוהלי יעקב
"מַה־טֹּבוּ אֹהָלֶיךָ יַעֲקֹב מִשְׁכְּנֹתֶיךָ יִשְׂרָאֵל." (במדבר כד, ה)
מה ראה בלעם בבתים של ישראל שגרם לו לשבח את אוהלי יעקב?
מדוע האישה היא עיקר הבית
"מֽוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם־הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ." (תהלים קיג, ט)
כיצד רוגע האישה בבית משפיע על שמחת הילדים ועל יציבות הבית כולו?
מהי המידה המרכזית הנצרכת בבית
"כָּל כַּלָּה שֶׁעֵינֶיהָ כְּעוּרוֹת - כָּל גּוּפָהּ צָרִיךְ בְּדִיקָה; וְשֶׁעֵינֶיהָ יָפוֹת - אֵין כָּל גּוּפָהּ צָרִיךְ בְּדִיקָה." (שיר השירים רבה ד, א)
מדוע עין טובה היא היסוד שממנו נבנית אישה, זוגיות וחינוך ילדים?
מדוע ביקורת פוגעת בחינוך
"שִׁמְעוּ־נָא הַמֹּרִים." (במדבר כ, י)
מה מלמד חטא מי מריבה על הסכנה שבדיבור תקיף ופוגע כלפי עם ישראל?
מדוע משה לא מכניס את העם לארץ
"לָכֵן לֹא תָבִיאוּ אֶת־הַקָּהָל הַזֶּה אֶל־הָאָרֶץ אֲשֶׁר־נָתַתִּי לָהֶם." (במדבר כ, יב)
מדוע הנהגה שנכנסת לארץ ישראל צריכה לדבר אל העם בשפה מכבדת ומרוממת?
מהי אחריות הבעל בתוך הבית
"אֶעֱשֶׂה־לּוֹ עֵזֶר כְּנֶגְדּוֹ." (בראשית ב, יח)
אם האישה היא עזר כנגדו, האם אפשר להפוך את העזרה שלה לאחריות מלאה על הפרנסה והבית?
למי נאמרת דרך ההסתפקות של התורה
"כָּךְ הִיא דַּרְכָּהּ שֶׁל תּוֹרָה: פַּת בְּמֶלַח תֹּאכַל וּמַיִם בִּמְשׂוּרָה תִּשְׁתֶּה וְעַל הָאָרֶץ תִּישָׁן." (אבות ו, ד)
מדוע בשיעור מודגש שאת דרישת הצמצום והמסירות יש להטיל על הגבר ולא על האישה?
כיצד כבוד האישה מביא ברכה לבית
"אוֹקִירוּ לִנְשַׁיְיכוּ כִּי הֵיכִי דְּתִתְעַתְּרוּ." (בבא מציעא נט, א)
איך כבוד האישה נעשה מקור לעשירות, שמחה, שלום בית וחינוך ילדים?
(או לחצו על הקישור - https://bit.ly/3myf7EN)
נשמח לקבל הארות או הערות
שלחו הודעת ווטסאפ 050-8090793
(או לחצו על הקישור -
https://did.li/JAHZH)
*להצטרפות לקבוצות הווטסאפ שלנו:
https://did.li/U3k6q
*הדף שלנו ב - Facebook:
https://did.li/DRSrl
*החשבון שלנו ב - Instagram:
https://bit.ly/3A786hP
*קישור להיות שותף שלנו:
https://nedar.im/DDeX
או לחצו על הקישור ווטסאפ -
https://did.li/6uYaa